Αγωγή Σταδιοδρομίας

Η Αγωγή Σταδιοδρομίας υποστηρίζει την εφαρμογή του θεσμού της Συμβουλευτικής- Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην εκπαίδευση, διευρύνοντας τους τρόπους της εφαρμογής του σε επίπεδο τοπικό, περιφερειακό και εθνικό.

Περισσότερα...

Γνωρίζοντας τις ειδικότητες των επαγγελμάτων των Γραφικών Τεχνών

Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας

Σχολική χρονιά: 2008-2009

Για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργάστηκαν:

  1. ο καθηγητής Μπιτζένης Δημήτριος ΠΕ18.01 (Γραφικών Τεχνών) και
  2. η καθηγήτρια Παπαζαχαρίου Καλλιόπη  ΠΕ18.27 (Διακοσμήτρια)

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος:

Η ομάδα Αγωγής Σταδιοδρομίας του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου, αποτελούμενη από μαθητές της Α΄ τάξης και της Γ’ τάξης της ειδικότητας των Γραφικών Τεχνών. αποφασίσε να ασχοληθεί με το θέμα ‘Γνωρίζοντας τις Ειδικότητες των επαγγελμάτων των Γραφικών Τεχνών’, για να γνωρίσουν οι μαθητές την συγκεκριμένη ειδικότητα.
Για τις διαδικασίες που πραγματοποιούνται πριν την εκτύπωση ενός έντυπου: την αισθητική, την καλλιτεχνική επιμέλεια και τον σχεδιασμό του έντυπου, καθώς και για τις μεθόδους της βιομηχανικής εκτύπωσης. Να ενημερωθούν για τα κλασικά επαγγέλματα της ειδικότητας (Γραφίστας - Τυπογράφος) και τις σύγχρονες ειδικότητες που προκύπτουν από την ευρεία χρήση των τεχνολογιών στις Γραφικές Τέχνες.
Να μάθουν για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον κλάδο των γραφικών τεχνών και για την ροη που ακολουθείται για την έκδοση ενός έντυπου.

Δραστηριότητες:

Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές ενημερώθηκαν από επαγγελματίες του χώρου για τις συνθήκες εργασίας τις επαγγελματικές διεξόδους, τις τάσεις και τις προοπτικές στην απασχόληση καθώς και για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Έγινε αναφορά και για τις συνδικαλιστικές και επαγγελματικές οργανώσεις του κλάδου των Γραφικών τεχνών καθώς και για τα έντυπα και τα άλλα μέσα ενημέρωσης που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα.
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, λόγο της έγκυρης πληροφόρησης ενθουσιαστήκαν με την γνωριμία του εργασιακού περιβάλλοντος του τομέα των Γραφικών τεχνών.
Οι μαθητές της Α΄ταξης γνώρισαν την ειδικότητα για να μπορούν να αποφασίσουν αν είναι αυτό που τους ταιριάζει για την συνεχεία των σπουδών τους.
Οι μαθητές της Τάξης που τελειώνουν τις σπουδές τους στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου ενημερώθηκαν πλήρως για τις κατευθύνσεις του επαγγέλματος τις τάσεις στην απασχόληση και για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Παραδοτέα του προγράμματος

  1. Έντυπο 28 σελίδων (πιέστε πάνω στην εικόνα για να ανοίξει)
    perigramma grafikon tehnon-1

Συναφή Επαγγέλματα Γραφικών Τεχνών: Ο Επιγραφοποιός

Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας

Σχολική χρονιά: 2004-2005

Για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργάστηκαν:

  1. ο καθηγητής Μπιτζένης Δημήτριος ΠΕ18.01 (Γραφικών Τεχνών) και
  2. η καθηγήτρια IΜπουρλή Ισμήνη ΠΕ18.01 (Γραφικών Τεχνών)

Εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος:

Να γνωρίσουν οι μαθητές και άλλα επαγγέλματα που έχουν άμεση σχέση με το γνωστικό τους αντικείμενο, ώστε να διευρύνουν τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό και να παρουσιάσουν, αφού το γνωρίσουν καλύτερα, ένα συγκεκριμένο επάγγελμα

ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

  • Ανάπτυξη του θέματος με τους μαθητές – Συζήτηση.
  • Απάντηση σε ερωτηματολόγιο ονομαστικά.
  • Επιλογή στη συνέχεια ενός επαγγέλματος σχετικού με την ειδικότητα.
  • Συγκέντρωση πληροφοριακού υλικού για αυτό το επάγγελμα.
  • Σύνταξη ερωτηματολογίου για συμπλήρωση του από τους επαγγελματίες, που θα συναντήσουν, κατά την επίσκεψη τους οι μαθητές στους χώρους εργασίας.
  • Επίσκεψη στο χώρο εργασίας.
  • Παρουσίαση του υλικού και της εργασίας της ομάδας.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΑ ΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Συγκέντρωση πληροφοριακού υλικού.
  • Πληροφοριακό υλικό από ΙΝΤΕΡΝΕΤ.
  • Επίσκεψη σε χώρο εργασίας.
  • Συνεντεύξεις από εργαζόμενους στο χώρο αυτό.
  • Συνεργασία μαθητών για αξιολόγηση και ταξινόμηση υλικού.

Στα πλαίσια του σταδίου της υλοποίησης προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας, πραγματοποιήθηκε γενικότερη ενημέρωση σχετικά με το θεσμό της Συμβουλευτικής- Επαγγελματικού Προσανατολισμού και τις εφαρμογές του, πραγματοποιήθηκαν επικοινωνίες, επισκέψεις, ενημερωτικές διαλέξεις, μικρές έρευνες πεδίου και δόθηκαν οδηγίες για την ορθή συμπλήρωση του σχετικού ερωτηματολογίου, ώστε να καταστεί αυτό διαφωτιστικό, ωφέλιμο, αντιπροσωπευτικό και αποτελεσματικό.

Το θέμα του ερωτηματολογίου αφορούσε την ειδικότητα του « γραφίστα» και ειδικότερα τις δράσεις που σχετίζονται με τις πρακτικές εφαρμογές του, όπως διαμορφώνονται από τις παραγωγικές απαιτήσεις της αγοράς. Περιλάμβανε και επικεντρωνόταν στους θεματικούς άξονες που αφορούν στο εργασιακό περιβάλλον, διοικητική δομή και οργάνωση επιχειρήσεων, βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών και προϊόντων, είδη εργασιακών σχέσεων, εμφάνιση νέων μορφών απασχόλησης, επαγγέλματα που χάνονται, επαγγέλματα που αναπτύσσονται.

Το ερωτηματολόγιο, μετά από λεπτομερή ενημέρωση που έγινε στους μαθητές, συμπληρώθηκε από όλους τους ερωτηθέντες.

Από τις απαντήσεις των μαθητών σημειώνουμε τα παρακάτω:

  • Επέλεξαν συνειδητά την ειδικότητα των γραφικών τεχνών αλλά δεν γνωρίζουν επακριβώς τη φύση του επαγγέλματος
  • Η ειδικότητα επιλέχθηκε με βάση την κλίση τους για το σχέδιο και τη χαρά της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
  • Παρότι δεν γνωρίζουν όλο το φάσμα των επαγγελμάτων με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί ένας γραφίστας έχουν όρεξη και όραμα για καλλιτεχνική δημιουργία στα πλαίσια της γραφιστικής, σαν εφαρμοσμένη τέχνη.
  • Η αγωνία των μαθητών για την επαγγελματική αποκατάσταση, τους κάνει να δηλώνουν ότι τους ενδιαφέρει να διευρύνουν τους ορίζοντες τους, να διευρύνουν τα γραφιστικά τους ενδιαφέροντα σε ένα επαγγελματικό χώρο, συνεχώς διευρυνόμενο.
  • Δηλώνουν εξίσου ότι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν και με συναφείς της γραφικής επαγγελματικούς χώρους .

Στο ερώτημα «ενημερώνεστε στο σχολείο για τις επαγγελματικές προοπτικές της ειδικότητας» όλοι απαντούν θετικά και προκύπτει ξεκάθαρα η ανάγκη να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες και ερεθίσματα στους μαθητές. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας ενημέρωσης εντάσσεται και το πρόγραμμα αυτό, το οποίο εμπλουτίσαμε με ένα μεγαλύτερο προβληματισμό προκειμένου να ανακαλύψουμε εφαρμογές της γραφιστικής και να δώσουμε το φάσμα όλων των εφαρμογών της στο σύγχρονο πεδίο των επιχειρήσεων.

Στην πορεία της αναζήτησης μας διευρύνθηκε το πεδίο και προέκυψαν επαγγέλματα, που σχετίζονται με τον κλάδο των γραφικών τεχνών, όπως είναι και η επιγραφοποιία που αναπτύσσουμε σε αυτό το πρόγραμμα. 

Στα περισσότερα από αυτά η θεωρητική κατάρτιση είναι ανύπαρκτη ενώ η τεχνική είναι γενική και όχι εξειδικευμένη .Η πρακτική εκπαίδευση σε αυτά: επιτυγχάνεται με:

Την μαθητεία δίπλα στους παλιούς επαγγελματίες, που γνωρίζουν μέσα από την πείρα τη φύση και τις ιδιαιτερότητες του εκάστοτε επαγγέλματος και

Την συνεχή παρακολούθηση της τεχνολογικής εξέλιξης που αφορά την ειδίκευση με την οποία θα ασχοληθούν.

Από τα παραπάνω επαγγέλματα επιλέξαμε το επάγγελμα του επιγραφοποιού για αρκετούς λόγους.

Απαιτεί γραφιστικές γνώσεις και είναι δημιουργικό.

Είναι επάγγελμα που παρέχει επαγγελματική αποκατάσταση καθώς βρίσκεται σε ανάπτυξη και εξέλιξη.

Συμπεριλαμβάνει αρκετές εφαρμογές και απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις.

Έχει άμεσο και μακροχρόνιο αποτέλεσμα.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο και τη συγκεκριμένη επιλογή ειδικότερα δίνουμε μία διέξοδο στους μαθητές για τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες..

Παραδοτέα του προγράμματος

  1. Έντυπο 64 σελίδων (πιέστε πάνω στην εικόνα για να ανοίξει)
    epigrafopios
  2. Ερωτηματολόγιο 1 (πιέστε πάνω στο κείμενο ν ανοίξει)
  3. Ερωτηματολόγιο 2 (πιέστε πάνω στο κείμενο ν ανοίξει)

Γνωρίζοντας τα επαγγέλματα του τομέα ηλεκτρονικών

Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας

Σχολική χρονιά: 2009-2010

Για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργάστηκαν:

  1. ο καθηγητής Μπιτζένης Δημήτριος ΠΕ18.01 (Γραφικών Τεχνών) και
  2. ο καθηγητής Δημητριάδης Σάββας ΠΕ 12 (Ηλεκτρονικός)

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος:

Η ομάδα Αγωγής Σταδιοδρομίας του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου, αποτελούμενη από μαθητές της Β΄ τάξης και της Γ’ τάξης της ειδικότητας των Ηλεκτρονικών και των Γραφικών τεχνών. αποφασίσε να ασχοληθεί με το θέμα ‘Γνωρίζοντας τις Ειδικότητες των επαγγελμάτων των Ηλεκτρονικών’, για να γνωρίσουν οι μαθητές την συγκεκριμένη ειδικότητα.

Η ηλεκτρονική είναι μια ΄θεωρητικά΄ νέα επιστήμη η οποία έχει βάση την φυσική και τα μαθηματικά. Τα ηλεκτρονικά βρίσκονται παντού στη ζωή μας, από τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και video players μέχρι και ηλεκτρονικούς υπολογιστές τα κινητά τηλέφωνα, ακόμα και στην ρομποτική υπάρχουν τα ηλεκτρονικά.

Ένας ηλεκτρονικός έχει πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις στον χώρο εργασίας, δηλαδή έχει πολλές επιλογές για το που θα τείνει ο κάθε απόφοιτος ανάλογα με τις παραμέτρους που έχει ορίσει ο καθένας για το μέλλον του.

Δραστηριότητες:

Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές ενημερώθηκαν από επαγγελματίες του χώρου για τις συνθήκες εργασίας τις επαγγελματικές διεξόδους, τις τάσεις και τις προοπτικές στην απασχόληση.
Οι μαθητές στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου ενημερώθηκαν πλήρως για τις κατευθύνσεις του επαγγέλματος τις τάσεις στην απασχόληση.

Παραδοτέα του προγράμματος

  1. Cd (πιέστε πάνω στην εικόνα για να ανοίξει)
    ilektronikoi

Υποκατηγορίες